Віды работ
8 (0212) 68-40-37
info@vitebskgiprozem.by
г.Витебск
ул.Правды, 32
Facebook Версия для слабовидящих

Віды выконваемых работ

 

Создание ЗИС Ствараецца  комплекс праграмна-тхнічных сродкаў, баз прасторава-атрыбутыўных дадзеных з мэтай аўтаматызаці атрымання, апрацоўкі і захоўвання зямельна-кадастравай інфармацыі у лічбавай форме.

Создание ЗИСНавігацыйныя карты ствараюцца на планавай аснове з базавым маштабам у 1 см - 100 м (1:10000). Планавыя матэрыялы могуць прадстўляцца у карыстацкіх сістэмах каардынат або у сістэме каардынат WGS-84. На такіх навігацыйных картах можна паказаць дадатковую інфармацыю (глебавыя разнавіднасці, паказчыкі кіслотнасці, перагной і іншую інфармацыю) патрабаваную для земляробства. Укараненне навігацыйных карт дапаможа вырашыць задачы фарміравання адзінага інфармацыйнага прастору для комплекснай аўтаматызацыі уліка зямель, а таксама аўтаматызацыі кіравання земляробствам, маніторынгу сельскагаспадарчых машын і транспартных сродкаў прадпрыемства.

Предварительное согласование размещения участка Папярэдняе узгадненне месца размяшчэння зямельнага участка для будаўніцтва аб'екта з'яўляецца абавязковым пачатковым этапам працэдуры адводу зямель.

Для таго, каб выбраць месца размяшчэння участка зямлі, мясцовый выканкам стварае спецыяльную камісію, якая будзе займацца гэтым пытаннем. Для яе работы і разгляду магчымасцей выбора зямельнага участка для заяўленых мэт арганізацыя па землеўпарадкаванню афармляе зямельна-кадастравую дакументацыю. Гэта дакументацыя афармляецца на падставе даручэння выканкама і дамовы падраду, якую заключаюць з зацікаўленым у выдзяленні зямельнага участка асобай.

Змест зямельна-кадастравай дакументацыі

Калі рыхтуецца зямельна кадастравая дакументацыя, то спачатку трэба удакладніць месца размяшчэння гэтага участка, умовы яго прадастаўлення, якасць і склад. Таксама важна удакладніць наяўнасць сэрвітуту і абмежаванне правоў выкарыстання гэтага участку, умовы зняцця, захавання і выкарыстання урадлівага пласта глебы на ўчастку. Акрамя таго, вызначаюцца правы высечкі расліннасці на ўчастку і далейшае выкарыстанне драўніны.

У працэсе работ трэба пралічыць арыентыровачныя параметры магчымых страт, атрымаць звесткі аб кадастравым кошце ўчастка, правесці глебавыя і аграхімічныя абследаванні(патрэбны для таго, каб вызначыць фактычны аб'ём страт с/г-вытворчасті), ацаніць уздзеянне намечанага аб'екта будаўніцтва на навакольнае асяроддзе.

Пасля таго, як камісія разгледзіць і выбера месца размяшчэння зямельнага ўчастка, афармляецца акт, які адпавядае ўстаноўленай Дзяржкамітэтам па маёмасці форме, які потым зацвярджаецца старшынёй
раённага выканкама і, пры неабходнасці, узгадняецца са старшынёй абласнога выканкама. Гэты дакумент станавіцца падставай для правядзення праектна-пошукавых работ, а ў далейшым і распрацоўкі
праекта будаўніцтва аб'екта і дакументацыі да яго, неабходнай для правядзення будаўнічых работ.

Зямельныя ўчасткі могуць быць прадастаўлены і без папярэдняга ўзгаднення месца размяшчэння ў выпадку, калі:

  1. яны ўключаны ў пералікі свабодных (незанятых) зямельных участкаў, зацверджаныя мясцовымі выканкамамі;
  2. яны будуць выкарыстоўвацца для вядзення грамадзянамі асабістай падсобнай або сялянскай гаспадаркі, вядзення дзейнасці ў рамках традыцыйных народных промыслаў, а таксама агародніцтва, сенакашэння або выпасу сельгасжывёл;
  3. участкі будуць выкарыстаны юрыдычнымі асобамі і ІП для вядзення сельскай, лясной і падсобнай гаспадаркі, або рэканструкцыі інжынерных або транспартных аб'ектаў інфраструктуры, а таксама іх будаўніцтва або будаўніцтва тых аб'ектаў, якія спатрэбяцца для іх далейшай эксплуатацыі. Выключэнне: месцы адкрытай здабычы карысных выкапняў;
  4. на зямельных участках знаходзяцца або будуць будавацца (а ў далейшым і абслугоўвацца) аб'екты, месцазнаходжанне і памеры якіх вызначаны згодна з Рашэннем Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь або праграмай, зацверджанай Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь або Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
  5. на іх размяшчаюцца капітальныя будынкі ці кватэры ў блакіраваных жылых дамах. Таксама да гэтага пункта адносяцца незавершаныя закансерваваныя капбудаванні, і будынкі пацярпелыя ад псуты, пажару або іншых стыхійных бедстваў, якія належаць грамадзянам, ІП, юрыдычным асобам на праве ўласнасці. Таксама пацвярджэннем правоў можа стаць іншая законная падстава, напрыклад, дагавор, судовая пастанова і  т.п. дакументацыя.

Предварительное согласованиеадным з абавязковых этапаў працэдуры выдзялення зямельнага ўчастка з'яўляецца распрацоўка праекта яго адводу, у якім абгрунтоўваюцца памер і межы будучага ўчастка з улікам патрабаванняў, якія ўстаноўлены ў рамках рацыянальнага выкарыстання сумежных участкаў зямлі. Таксама ў праекце адводу вызначаюцца склад і якасць зямель, наяўнасць сэрвітуту, абмежаванняў правоў у выкарыстанні ўчастка, тэрмін і ўмовы яго выкарыстання, у тым ліку і тэрміны вяртання, калі ўчастак прадастаўляецца ў часовае карыстанне або арэнду.

Акрамя таго, у праекце разлічваюцца фактычныя памеры страт, якія прычыняюцца землекарыстальніку, страты сельскагаспадарчай і лесагаспадарчай вытворчасці, умовы выкарыстання ўрадлівага пласта глебы на ўчастку, правы высечкі расліннасці на ім і яе далейшага выкарыстання, умовы аднаўлення парушаных меліярацыйных сістэм і звесткі, якія датычацца кадастравага кошту ўчастка. зямлі.

Распрацоўка праекта адвядзення зямельнага ўчастка ажыццяўляецца арганізацыяй, якая займаецца пытаннямі землеўпарадкавання, на падставе заключанага з зацікаўленай асобай дагавора падраду. Пры гэтым яго распрацоўваюць на ўвесь аб'ект у цэлым, у тым ліку і на прадметы інжынернай і транспартнай інфраструктуры, без якіх эксплуатацыя гэтага аб'екта не магчыма.

Зрэшты, праект можа распрацоўвацца і на частку аб'екта, калі ў генеральным плане яго будаўніцтва прадугледжана пэўная чарговасць будаўніцтва гэтага аб'екта, у прыватнасці асобна стаяць будынкаў і збудаванняў.

Дакументацыя для распрацоўкі праекта адвядзення зямельных участкаў

Распрацоўка праекта адвядзення зямельнага ўчастка ажыццяўляецца на аснове:

  1. матэрыялаў папярэдняга ўзгаднення;
  2. копій генеральнага плана аб'екта будаўніцтва (разам з інжынернымі сеткамі), узгодненых ва ўстаноўленым парадку з адпаведнымі органамі;
  3. схем праекта планіроўкі раёна індывідуальнай жыллёвай забудовы з фармаваннем першаснай інжынерна-транспартнай інфраструктуры;
  4. праекту арганізацыі і забудовы тэрыторыі садоўніцкіх таварыстваў ці дачнага кааператыва;
  5. заключэння дзяржаўнай экспертызы;
  6. копій дакументаў, якія пацвярджаюць дзяржрэгістрацыю юрыдычнай асобы або ІП, без натарыяльнага засведчання (або копіі дакумента, у якім змяшчаюцца ідэнтыфікацыйныя звесткі аб грамадзяніне).

Калі ўчастак даецца ў пастаяннае або часовае карыстанне, і па яго тэрыторыі трэба ўзвесці лінейныя збудаванні: газаправоды, нафтаправоды, кабельныя ЛЭП і г.д., то трэба скласці яшчэ і графік вядзення работ.

Таксама распрацоўка праекта патрабуе прадастаўлення дакументаў, якія пацвярджаюць крыніцы фінансавання або інвестыцый, для будаўніцтва аб'ектаў, пад якія гэтыя зямельныя ўчасткі запытваюцца, на момант падачы адпаведнай заяўкі. Гэтыя дакументы патрэбны ў выпадку, калi ўчастак патрабуецца юрыдычнай асобай або iндывiдуальным прадпрымальнiкам.

025e3fbb4844253dff36f6e553c4d94fВыконваецца глебавае абследаванне сельскагаспадарчых зямель зямельных участкаў з выкананнем адпаведных лабараторных аналізаў, выраб глебавых карт у аналагавым і лічбавым выглядзе рознага маштабу з вылічэннем плошчаў глебавых разнавіднасцей. Глебавае абследаванне сельскагаспадарчых зямель дае магчымасць рацыянальна выкарыстоўваць землі, павышаць іх прадукцыйнасць, а таксама больш эканомна выкарыстоўваць угнаенні, адначасова павышаючы ўзровень ураджайнасці, памяншаючы негатыўны ўплыў угнаенняў на навакольнае асяроддзе за кошт іх рацыянальнага ўнясення.  

ОценкаУП "Праектны інстытут Віцебскгіпразем" прапануе сваім кліентам паслугі па ацэнцы кошту нерухомай маёмасці розных аб'ектаў грамадзянскіх правоў (улічваючы маёмасныя правы на іх). У прыватнасці размова ідзе аб ацэнцы кошту нерухомай маёмасці, ацэнцы паляпшэнняў, у тым ліку і нерухомых, напрыклад, шматгадовых насаджэнняў, аб'ектаў капітальных пабудоў і іх элементаў, а таксама зборна-разборных, перасоўных, часовых аб'ектаў, інжынерных сетак і іншых аб'ектаў.

Мэты правядзення ацэнкі аб'ектаў грамадзянскіх правоў

Ацэнка аб'ектаў і падрыхтоўка дакументаў ацэнкі праводзіцца, у першую чаргу, з мэтай унясення неграшовага ўкладу ў статутны фонд юрыдычнай асобы. Таксама да мэт правядзення ацэнкі нерухомай маёмасці можна аднесці продаж маёмасці вызначанаму пакупніку, або на аўкцыёне, па конкурсе, пры перадачы ў заклад (іпатэку), у тым ліку і ў выпадку банкруцтва яго ўладальніка. Таксама ацэнка неабходна, калі рыхтавацца працэдура бязвыплатнага адчужэння маёмасці і перадача яго ў бязвыплатнае карыстанне, давернае кіраванне, для рэалізацыі кіраўніцкіх рашэнняў абмену, атрымання ў спадчыну, пры вырашэнні маёмасных спрэчак, кампенсацыі страт. Акрамя таго, ацэнку аб'ектаў неабходна праводзіць тады, калі трэба паставіць на баланс лішкі актываў, выяўленых пры правядзенні інвентарызацыі, а таксама і тых актываў, якія былі атрыманы бязвыплатна. Варта адзначыць, што ацэнку можна праводзіць з любой мэтай, якая не супярэчыць нормам дзейнага заканадаўства.

Калі размова ідзе аб аб'ектах самавольнага будаўніцтва, то іх ацэнку праводзяць у мэтах прыняцця рашэння аб іх далейшым лёсе.

Мэты правядзення ацэнкі нерухомай маёмасці

Парадак правядзення незалежнай ацэнкі

Парадак правядзення незалежнай адзнакі складаецца з некалькіх асноўных этапаў. Спачатку неабходна скласці заданне на адзнаку і заключыць дамову на яе правядзенне. Пасля гэтага трэба сабраць неабходную інфармацыю і правесці яе дбайны аналіз. Далей праводзіцца агляд аб'екта ацэнкі, вызначаюцца перадумовы і абмежаванні, з улікам якіх гэту адзнаку трэба будзе праводзіць.

Важна таксама правесці аналіз рынку нерухомасці, калі будуць выкарыстаны рынкавыя метады ацэнкі, і аналіз месцазнаходжання аб'екта. Далей спецыялісты апісваюць сам аб'ект, маёмасныя правы на яго, а пры наяўнасці і абмежаванні, якія дзейнічаюць для яго.

Пасля гэтага выбіраюць прыдатныя метады ацэнкі і разлікі кошту нерухомай маёмасці, і згодна з ім праводзяць ацэньванне. Пасля гэтага трэба абгрунтаваць атрыманы вынік, скласці і аформіць справаздачу і заключэнне аб праведзенай ацэнцы.

Падстава для правядзення працэдуры ацэнкі аб'ектаў - гэта дагавор, які заключаюць паміж сабой выканаўца і заказчык. Падставай можа стаць і пастанова суда, праваахоўнага або адміністрацыйнага органа, які вядзе адміністрацыйны працэс. Калі заключаецца дагавор, заданне для ацэнкі нерухомай маёмасці складаецца выканаўцам сумесна з заказчыкам. Гэта заданне прыкладаецца да дамовы і становіцца неад'емным яго дадаткам.

Создание ЗИСЗямельныя ўчасткі дзеляцца на два тыпу: дзялімыя і непадзельныя. Дзяліма называюць тыя ўчасткі, якія могуць быць падзеленыя на некалькі частак, кожная з якіх будзе ўяўляць сабой новы зямельны ўчастак. Пры гэтым кожны новы ўчастак пасля часткі можна будзе выкарыстоўваць паводле мэтавага прызначэння ранейшага ўчастку. Таксама паняцце дзялімых участкаў мае на ўвазе, што іх раздзел не прывядзе да парушэння горадабудаўнічых рэгламентаў, патрабаванняў прыродаахоўнага заканадаўства, пажарных, санітарных, будаўнічых і іншых нормаў.

У выпадку, калі гэтыя патрабаванні не могуць быць выкананы ў поўным аб'ёме, участак прызнаецца непадзельным. Пры гэтым не дапускаецца раздзел участкаў, якія былі аддадзены пад будаўніцтва і / або абслугоўванне аднакватэрных жылых аб'ектаў.

Дзеліць і аб'ядноўваць паміж сабой можна гэтыя зямельныя ўчасткі, правы ўласнасці на якія (пажыццёвае спадчыннае валоданне, пастаяннае або часовае карыстанне, арэнда/субарэнда) зарэгістраваны ў адзіным дзяржаўным рэгістры аб'ектаў нерухомай маёмасці, правоў на іх і здзелак з імі. Таксама важна, каб уласнікі зямельных участкаў або землекарыстальнікі мелі правасведчальныя дакументы на аб'екты.

Зліццё зямельных участкаў, якія знаходзяцца ў прыватнай уласнасці, ва ўласнасці недзяржаўных юрыдычных асоб РБ, замежнай дзяржавы, міжнародных арганізацый, можна ажыццяўляць у тым выпадку, калі яны з'яўляюцца сумежнымі, а таксама маюць аднолькавае мэтавае прызначэнне. Аднак важна, каб пры гэтым яны не перавышалі гранічныя памеры зямельных участкаў, якія ўстаноўлены 36-м артыкулам Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб зямлі. Пры гэтым не павінны парушацца заканадаўчыя патрабаванні ў сферы аховы і выкарыстання зямель.

Калі зямельныя ўчасткі знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці, і прадастаўлены землекарыстальнікам у пажыццёвае спадчыннае валоданне, пастаяннае або часовае карыстанне, арэнду або субарэнду, то іх зліццё можа быць ажыццёўлена ў тым выпадку, калі яны з'яўляюцца сумежнымі, прадастаўлены на адным відзе права, а таксама маюць аднолькавае. мэтавае прызначэнне. Пры гэтым не павінны парушацца нормы артыкула 36 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб зямлі, дзе прапісаны гранічныя памеры зямельных участкаў, і іншыя заканадаўчыя патрабаванні ў галіне аховы і выкарыстання зямель на тэрыторыі дзяржавы.

Калі здзяйсняцца падзел зямельных участкаў, размешчаных на тэрыторыі садоўніцкага таварыства, тое неабходна ўнесці дадзеную змену ў праект арганізацыі і забудовы яго тэрыторыі.

Парадак выканання работ

Працэс дзялення або зліцця зямельных участкаў прадугледжвае некалькі этапаў:

  1. распрацоўка праекта і яго ўзгадненне з зацікаўленымі асобамі;
  2. устанаўленне межаў адукаваных участкаў на мясцовасці;
  3. правядзенне працэсу дзяржаўнай рэгістрацыі спынення існавання падзеленых або аб'яднаных участкаў зямлі;
  4. правядзенне рэгістрацыі стварэння зноў утвораных пасля дзялення або зліцця зямельных участкаў.

Калі адбываецца дзяленне або зліццё зямельных участкаў, якія знаходзяцца ў прыватнай уласнасці, ва ўласнасці недзяржаўных юрыдычных асоб, замежных дзяржавы або міжнародных арганізацый, то ўласнікам зямельных участкаў трэба звяртацца ў арганізацыю па землеўпарадкаванню па месцы размяшчэння гэтых участкаў для таго, каб заключыць дагавор падраду.

Калі ўчасткі знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці і прадастаўлены ў пажыццёвае спадчыннае валоданне, пастаяннае або часовае карыстанне, арэнду або субарэнду землекарыстальнікам, то для таго, каб правесці іх дзяленне або зліццё землекарыстальнік павінен звярнуцца ў раённы выканкам па месцы размяшчэння зямельнага ўчастка.

 Создание ЗИСФарміруецца пакет дакументаў, неабходных для рэгістрацыі стварэння зямельнага ўчастка і ўзнікнення права на яго, афармляецца і падаецца заява на рэгістрацыю зямельнага ўчастка ад імя зацікаўленай асобы.

Стварэнне ЗІС Кадастравая ацэнка сельскагаспадарчых зямель праводзіцца з мэтай атрымання даных аб іх урадлівасці, тэхналагічных уласцівасцях і месцазнаходжанні, якія характарызуюць умовы вядзення сельскай гаспадаркі, і вызначэння іх кадастравага кошту. Аб'ектам кадастравай ацэнкі зямель з'яўляюцца сельскагаспадарчыя землі зямельных участкаў, выдзеленых сельскагаспадарчым арганізацыям, у тым ліку сялянскім (фермерскім) гаспадаркам, іншым арганізацыям для вядзення сельскай гаспадаркі, у тым ліку сялянскай (фермерскай), а таксама для вядзення падсобнай сельскай гаспадаркі.
Прадметам кадастравай ацэнкі сельскагаспадарчых зямель з'яўляюцца:
урадлівасць глеб, якое вызначае ўзровень ураджайнасці сельскагаспадарчых культур;
тэхналагічныя ўласцівасці, якія вызначаюць ступень спрыяльнасці выканання палявых механізаваных работ і ўзровень затрат на іх выкананне;
месцазнаходжанне (выдаленасць) у адносінах да ўнутрыгаспадарчых вытворчых цэнтраў, месцам пастаўкі прадукцыі і набыцці вытворчых рэсурсаў, якое вызначае велічыню транспортных затрат по перамяшчэнні грузаў і агрэгатаў пры апрацоўцы і ўборцы сельскагаспадарчых культур.
Кадастравая ацэнка зямель праводзіцца па відах зямель і па асобных сельскагаспадарчых культурах. Вынікі кадастравай ацэнкі зямель - бал урадлівасці глеб зямельнага ўчастка, агульны бал кадастравай ацэнкі зямель, нарматыўны чысты даход і дыферэнцыяльны даход з 1 га сельскагаспадарчых зямель, кадастравыя кошты 1 га сельскагаспадарчых зямель. Вынікі кадастравай ацэнкі сельскагаспадарчых зямель выкарыстоўваюцца для:
устанаўлення ставак зямельнага падатку на сельскагаспадарчыя землі сельскагаспадарчага прызначэння;
вызначэння памераў страт, прычыненых землекарыстальнікам адабраннем у іх зямельных участкаў для нясельскагаспадарчых мэт;
распрацоўцы схем землеўпарадкавання і праектаў унутрыгаспадарчага землеўпарадкавання;
аптымізацыі выкарыстання сельскагаспадарчых зямель;
аптымізацыі размяшчэння пасеваў сельскагаспадарчых культур і іншых мэт.

Создание ЗИСКалі вызначаюцца арыентыровачныя і фактычныя памеры страт, якія прычыняюцца землекарыстальнікам пры адабранні або часовым занятку зямельных участкаў, а таксама зносе размешчаных на іх нерухомых аб'ектаў, то ўлічваюцца наступныя фактары:

  1. кошт жылых дамоў, размешчаных на іх, а таксама аб'ектаў, якія маюць культурна-бытавое прызначэнне, вытворчых і іншых капітальных пабудоў, у тым ліку і тых, якія знаходзяцца ў стадыі незавершанага будаўніцтва;
  2. кошт лясных, пладова-ягадных, ахоўных і іншых шматгадовых насаджэнняў, розных відаў недраўнянай лясной прадукцыі, аб'ектаў расліннага свету, якія могуць быць выдалены (дрэвы, кусты, газоны, кветнікі), збудаванняў меліярацыйнага і супрацьэразійнага прызначэння, аб'ектаў незавершанай вытворчасці або ўраджаю сельгаскультур;
  3. страты, якія прычыняюцца абмежаваннем правоў на ўчасткі зямлі, у тым ліку і ў выпадку ўстанаўлення зямельных сэрвітуту;
  4. страты, якія прычыняюцца ў выніку ўплыву, які аказваецца дзейнасцю грамадзян, ІП і юрыдычных асоб.
  5. упушчаная выгада;
  6. плата за права заключэння дагавора аб арэндзе ўчастка зямлі.

Парадак вызначэння памеру страт

Калі плануецца адабранне зямельнага ўчастка, то арыенціровачныя страты вызначаюць у працэсе падрыхтоўкі зямельна-кадастравай дакументацыі, якая неабходна для далейшай работы камісіі, якая займаецца выбарам месца размяшчэння зямельнага ўчастка, а таксама пакета зямельна-кадастравых дакументаў на зямельны ўчастак, які рыхтуецца да адабрання для правядзення аўкцыёну. . Фактычныя страты вызначаюць у працэсе распрацоўкі праекта адводу ўчастка зямлі.

Калі неабходна правесці будаўнічыя работы па ўзвядзенні падземных лінейных збудаванняў, у прыватнасці газа- і нафтаправодаў, ЛЭП, ліній сувязі і інш., якія ажыццяўляюцца ў тэрмін да 1,5 года без высечкі драўняна-хмызняковай расліннасці, якая знаходзіцца на ўчастку, і без канфіскацыі ўчастка, то арыентыровачныя страты вызначаюць пры падрыхтоўцы зямельна-кадастравай дакументацыі, неабходнай для камісіі, якая займаецца выбарам месца размяшчэння ўчастка. Фактычныя страты ў гэтым выпадку разлічваюцца пасля таго, як будзе распрацавана і зацверджана ў адпаведным парадку праектная дакументацыя, неабходная для пачатку будаўніцтва гэтых збудаванняў.

Па выніках вызначэння памераў страт, якія будуць нанесены землекарыстальнікам з прычыны адабрання або часовага заняцця зямельнага ўчастка, зносу размешчаных на ім аб'ектаў нерухомай маёмасці, арганізацыя, якая займаецца вызначэннем памераў страт, павінна скласці адпаведную справаздачу. У ім павінны быць указаны выканаўцы работ, пералік даных, выкарыстаных пры вызначэнні памеру страт, крыніцы іх атрымання, апісанне самой працэдуры разліку страт, вынікі вызначэння страт і іншыя звесткі. Гэтая справаздача павінна быць абавязкова падпісана кіраўніком арганізацыі і заверана пячаткай.

Далей памеры страт павінны быць указаны ў акце выбару месца размяшчэння ўчастка, праекце адводу ўчастка, а таксама ў рашэннях аб адабранні і прадастаўленні зямельнага ўчастка, або дазволе на будаўніцтва падземных лінейных збудаванняў, які ажыццяўляецца ў тэрмін да паўтара года без права высечкі дрэў і кустоў, размешчаных на ўчастку, якія выдаюцца мясцовымі выканкамамі.

Создание ЗИСУстанаўленне мяжы зямельнага ўчастка

Работы па ўстанаўленні граніцы зямельнага ўчастка выконваюцца ў мэтах вызначэння геаметрычных памераў і месцазнаходжання граніцы зямельнага ўчастка.

Мяжа зямельнага ўчастка, якая ўстанаўліваецца на мясцовасці з замацаваннем яе кропак павароту межавымі знакамі, з'яўляецца фіксаванай мяжой.

Мяжа зямельнага ўчастка, якая ўсталёўваецца па картаграфічных матэрыялах, без замацавання яе кропак павароту межавымі знакамі на мясцовасці, з'яўляецца нефіксаванай мяжой.

Работы па ўстанаўленні фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка выконваюцца геадэзічным спосабам, а работы па ўстанаўленні нефіксаванай мяжы зямельнага ўчастка - картаметрычным спосабам.

Работы па ўстанаўленні фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка забяспечваюць магчымасць далейшага аднаўлення гэтай граніцы.

Устанаўленне фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка на мясцовасці, як правіла, праводзіцца ў прысутнасці наступных асоб або іх прадстаўнікоў (у выпадку ўчынення дзеянняў ад іх імя):

а) зацікаўленай асобы, за выключэннем выпадкаў фарміравання зямельнага ўчастка для правядзення аўкцыёну;

б) землекарыстальніка зямельнага ўчастка, частка якога адбіраецца, - пры адабранні часткі зямельнага ўчастка, за выключэннем адабрання зямельнага ўчастка для дзяржаўных патрэб;

в) землекарыстальнікаў сумежных зямельных участкаў.

Пры ўстанаўленні на мясцовасці фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка праводзіцца яе ўзгадненне з землекарыстальнікамі сумежных зямельных участкаў.

Інфармацыя аб даце выканання работ на мясцовасці даводзіцца выканаўцам работ (у асноўным па тэлефоне) да зацікаўленай асобы і землекарыстальнікаў сумежных зямельных участкаў.

Кантактная інфармацыя, неабходная для паведамлення аб даце ўстанаўлення фіксаванай мяжы землекарыстальнікаў сумежных зямельных участкаў (прозвішча, імя, імя па бацьку (пры наяўнасці) грамадзяніна, у тым ліку індывідуальнага прадпрымальніка, найменне юрыдычнай асобы, нумары тэлефонаў і (або) адрас месца жыхарства грамадзяніна, юрыдычны адрас) юрыдычнай асобы і гэтак далей), прадастаўляецца выканаўцу работ зацікаўленай асобай.

Пры неабходнасці зацікаўленая асоба можа ўдакладніць названую інфармацыю ў мясцовым выканаўчым камітэце па месцы знаходжання зямельнага ўчастка.

Калі пры ўстанаўленні мяжы зямельнага ўчастка ўглядаюцца прыкметы самавольнага занятку зямельных участкаў (на зямельным участку размешчаны капітальныя будынкі (будынка, збудаванні), агароджы, іх часткі, якія не належаць кандыдату ў праваўладальнікі ў адносінах да зямельнага ўчастка, або самавольна ім узведзены (рэканструяваныя)), выканаўца работ пісьмова паведамляе аб названых фактах мясцовы выканаўчы камітэт для прыняцця мер у адпаведнасці з заканадаўствам. Далейшыя работы па ўстанаўленні граніцы зямельнага ўчастка спыняюцца.

Адказнасць за захаванасць устаноўленых межавых знакаў нясе землекарыстальнік зямельнага ўчастка.

Аднаўленне фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка

Аднаўляецца на мясцовасці толькі фіксаваная мяжа зямельнага ўчастка.

Аднаўленне фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка складаецца ў адшуканні на мясцовасці становішча кропак павароту раней усталяванай геадэзічным спосабам фіксаванай мяжы зямельнага ўчастку і замацаванні, пры неабходнасці, якія адпавядаюць кропак новымі межавымі знакамі наўзамен згубленых.

Аднаўленне нефіксаванай мяжы зямельнага ўчастка, а таксама мяжы зямельнага ўчастка, устаноўленай аэрафотагеадэзічным спосабам, не робіцца. У адносінах да такіх зямельных участкаў па жаданні зацікаўленай асобы выконваюцца работы па ўстанаўленні фіксаванай мяжы зямельнага ўчастка геадэзічным спосабам.

Работы па аднаўленні граніцы зямельнага ўчастка ў выпадку страты (знішчэння) межавых знакаў і граніцы (гранічных ліній) забяспечваюць вызначэнне месцазнаходжання граніцы зямельнага ўчастка на мясцовасці ў адпаведнасці з матэрыяламі па ўстанаўленню гэтай граніцы.

Аднаўленне мяжы зямельнага ўчастка праводзіцца ў прысутнасці землекарыстальніка зямельнага ўчастка або яго прадстаўніка (у выпадку ўчынення дзеянняў ад яго імя).

Вымярэнне кутоў, даўжынь ліній і сувязь (прывязка) межавых знакаў з пунктамі геадэзічнай сеткі ажыццяўляюцца па тэхналогіі, аналагічнай прымяняецца пры ўстанаўленні фіксаваных межаў зямельных участкаў.

 Создание ЗИС хема землеўпарадкавання з'яўляецца дакументам планавання землекарыстання, які вызначае перспектывы размеркавання, выкарыстання і аховы зямель раёна на 10-15 гадоў, яна ўключае тэкставую і картаграфічную часткі. Дакумент прызначаны для мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй па рэгуляванні і кіраванні ў сферы выкарыстання і аховы зямель, а таксама для іншых зацікаўленых. Распрацоўка схемы прадугледжвае ў агульным выпадку вырашэнне наступных пытанняў:
оцэнка прыродных, эканамічных, экалагічных, дэмаграфічных умоў, характару рассялення, зямельна-рэсурснага і гаспадарчага патэнцыялу раёна; вызначэнне абмежаванняў гаспадарчай дзейнасці, напрамкаў і дапушчальнай інтэнсіўнасці выкарыстання зямель;
распрацоўка канцэпцыі і агульнай стратэгіі выкарыстання зямельнага фонду;
вызначэнне зямельных участкаў, прызначаных для размяшчэння аб'ектаў нерухомай маёмасці ў адпаведнасці з дзяржаўнымі праграмамі, інвестыцыйнымі праектамі, для продажу з аўкцыёнаў; распрацоўка прапаноў па ўпарадкаванні межаў
овызначэнне аб'ектаў і аб'ёмаў пераразмеркавання зямельнага фонду.
Утрыманне схемы і картаграфічная частка могуць дапаўняцца і карэктавацца ў адпаведнасці з пажаданнямі замоўца.

 Создание ЗИС Лічбавыя глебавыя карты ствараюцца на аснове аналагавых глебавых карт на тэрыторыі асобных сельскагаспадарчых прадпрыемстваў. Асноўныя напрамкі практычнага прымянення лічбавых глебавых карт: стварэнне базы даных глебавых рэсурсаў для мэт дакладнага земляробства; кадастравая ацэнка сельскагаспадарчых зямель;
распрацоўка праектаў унутрыгаспадарчага землеўпарадкавання;
аптымізацыя размяшчэння пасеваў сельскагаспадарчых культур з улікам глебавых умоў;
распрацоўка агратэхнічных, меліярацыйных мерапрыемстваў, накіраваных на павышэнне ўрадлівасці глеб;
распрацоўка мерапрыемстваў па барацьбе з дэградацыяй глеб; улік глебавых рэсурсаў;
правядзенне глебавага раяніравання ў навуковых і прыкладных мэтах.

 Создание ЗИСПраект уключае тэкставую і графічную (актуальная планава-картаграфічная аснова) дакументацыю, якая абгрунтоўвае арганізацыю і ўладкаванне тэрыторыі сельскагаспадарчых зямель на бліжэйшую перспектыву (да 5 гадоў). Змест праекта можа дапаўняцца і карэктавацца ў адпаведнасці з пажаданнямі замоўцы.

Распрацоўка праекта прадугледжвае ў агульным выпадку вырашэнне наступных пытанняў: актуалізацыя зямельна-кадастравага плана, развіццё і спецыялізацыя вытворчых цэнтраў, аптымізацыя складу, структуры і размяшчэння зямель, фарміраванне сістэмы севазваротаў, тэрытарыяльная арганізацыя пашавага ўтрымання жывёлы, ·размяшчэнне аб'ектаў інжынернага абсталявання тэрыторыі, абгрунтаванне эфектыўнасці мерапрыемстваў.

У комплексе з праектам можа вырабляцца Кніга вядзення севазваротаў сельгасарганізацыі, у якой размешчана інфармацыя па кожным рабочым участку: яго графічная выява, плошча, бал урадлівасці, тэхналагічныя характарыстыкі, аграхімічныя паказчыкі.

 Создание ЗИС Для атрымання зямельнага ўчастка пад будаўніцтва аб'екта неабходна прайсці шэраг працэдур, атрымаць узгадненні ў розных органах і арганізацыях, аформіць пакет адпаведных дакументаў.
Акрамя таго, пры атрыманні зямельнага ўчастка, у выпадках прадугледжаных заканадаўствам аб ахове і выкарыстанні зямель, неабходна аплаціць страты сельскагаспадарчай або лесагаспадарчай вытворчасці, страты землекарыстальнікаў, плату за права заключэння дагавора арэнды зямельнага ўчастка. Для зацікаўленай у атрыманні зямельнага ўчастка асобы УП "Праектны інстытут Віцебскгіпразем" гатовы аказаць наступныя паслугі:
складанне індывідуальнага алгарытму дзеянняў для атрымання зямельнага ўчастка з апісаннем асаблівасцей і магчымых рызык пры рэалізацыі інвестыцыйнай задумы па будаўніцтве аб'екта; тэхнічны аналіз і параўнанне жаданых месц размяшчэння зямельных участкаў для будаўніцтва аб'ектаў, у тым ліку ў частцы затрат, звязаных з адабраннем і прадастаўленнем зямельных участкаў; тэхнічная дапамога ў складанні праектаў дакументаў, неабходных для прадастаўлення зямельнага ўчастка;
падрыхтоўка інфармацыі аб характарыстыках зямельнага ўчастка, які запрошваецца для будаўніцтва аб'екта (віды і катэгорыі зямель, землекарыстальнікі, абмежаванні ў выкарыстанні зямель, кадастравы кошт зямельнага ўчастка, кампенсацыйныя плацяжы і іншых);
аказанне кансультацый па прымяненні норм Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2007 г. нумар 667 "Аб канфіскацыі і прадастаўленні зямельных участкаў" (віды рэчавых правоў на зямельныя ўчасткі, кампетэнцыя мясцовых выканаўчых камітэтаў, умовы адвядзення зямельных участкаў, плацяжы за зямлю і гэтак далей) ;
выдача копіі зямельна-кадастравага плана (часткі плана) для падрыхтоўкі абгрунтавання інвесціравання.
Аператыўнае атрыманне неабходнай інфармацыі дапаможа ацаніць магчымасці і рыскі, звязаныя з будаўніцтвам аб'екта, скараціць выдаткі часу на падрыхтоўку дакументаў.